حرکت به سمت بازی برای حفظ بقا

نویسنده : مدیریت سایت
تاریخ انتشار : سه شنبه, 7 تیر ,1401

چرایی روی آوردن نتفلیکس و تیک‌تاک به بازی برای تضمین آینده کسب‌وکاری خود

جنگ سرویس‌های استریم روز به روز در حال افزایش است. در ماه مارس 2022، دیزنی تاریخ انتشار سریال اوبی-ون کنوبی[1]را به دلیل هم‌زمانی با نمایش چیزهای عجیب نتفلیکس به تعویق انداخت. این رقابت در بازار پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئوی کوتاه نظیر YouTube Shorts و تیک‌تاک نیز وجود دارد.

این سرویس‌ها در مواجهه با افزایش رقابت، کاهش تعداد مشترکین و محتوا، به منظور حفظ خود در این بازار رقابتی مجبور به افزایش تنوع هستند. روی آوردن به بازی یکی از برنامه‌های آنان برای ایجاد تنوع است. با توجه به صنعت سه میلیارد کاربری بازی در جهان و سهم بازار نزدیک به 200 میلیاردی، صنعتی محبوب و بسیار پرسود خواهد بود. نتفلیکس سال گذشته برای همه مشترکان خود بازی موبایل را راه‌اندازی کرد. تیک‌تاک نیز از سال 2019 به کاربران منتخب خود بازی‌هایی را ارائه داده است و به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی‌های تیک‌تاک این ارائه‌ها رو به گسترش باشد. نتفلیکس نیز در مارس 2022 اعلام کرده بود که قصد خرید کمپانی توسعه دهنده بازی نکست گیم فنلاند را دارد.

نتفلیکس و تیک‌تاک بی‌تردید نقشی مهم در تحول کسب‌وکاری حوزه سرگرمی داشته‌اند. البته این دو سرویس در نگاه نخست کاملا با یکدیگر متضاد هستند. سرویس نخست از طریق حق اشتراک کسب درآمد کرده و میلیون‌ها دلار برای کسب مجوز و تولید محتوا هزینه می‌کند. در حالی که تیک‌تاک به وسیله پیوند زدن بینندگان با جریان تبلیغاتی و استفاده از جریان‌های محتوایی اینفلوئنسرها که تسلط خوبی بر تولید ویدئوهای کوتاه مدت دارند، کسب درآمد می‌کند. با این وجود به رغم ویژگی‌ها متفاوت هر کدام از این سرویس‌ها، هر دوی آنان در حال ارائه محتوا از طریق اینترنت هستند، هدف آن‌ها گسترش و افزایش پایگاه کاربران خود است، از طریق محتوای ویژه و منحصر به فرد کسب منفعت می‌کنند، با جمع‌آوری داده از کاربران خدمات خود را ارتقا می‌دهند و با رقابتی فزاینده از جانب دیگر کمپانی‌ها و رسانه‌های سرگرمی مواجه هستند.

یکی از استراتژی‌های این سرویس‌ها برای رقابت در این بازار، ورود به عرصه بازی است. بر طبق گزارشی از مصرف کاربران، 79% از جمعیت آنلاین جهانی به شکلی با بازی سروکار دارند. و نسل هزاره جدید بازی را به عنوان محبوب‌ترین یا دومین سرگرمی پرطرفدار می‌دانند. یکی از دلایل محبوبیت بازی، درگیری بیشتر کاربران به نسبت سریال‌ها و فیلم‌ها است. یکی از مزیت‌های رقابتی شرکت‌های استریم نظیر نتفلیکس و همین‌طور تیک‌تاک در عرصه بازی، وجود حجم زیاد داده از کاربران و در نتیجه استفاده از آن‌ها برای ارائه بازی‌های کاربرپسند و جذاب است. بازی، استراتژی مهمی برای این سرویس‌ها در راستای حفظ بقای خود خواهد بود.


[1] Obi-Wan Kenobi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *