نمایش تبلیغات در سرویس سرگرمی بدون وقفه نتفلیکس

نویسنده : مدیریت سایت
تاریخ انتشار : شنبه, 1 مرداد ,1401

بعد از سال‌ها مقاومت در برابر نمایش تبلیغات بر بستر پلتفرم‌های استریم، تد ساراندوز، مدیر اجرایی نتفلیکس اعلام کرد که به زودی نمایش تبلیغات بر بستر این سرویس به وقوع خواهد پیوست. این کمپانی به صورت آزمایشی بر روی برخی از محتوا با قیمت پایین‌تر اشتراک، نمایش تبلیغات را ارائه کرده است. بر طبق اعلام تدساراندوز این کمپانی در حال مذاکره با شرکای مختلف به منظور تسهیل ورود خود به بازار تبلیغات دیجیتال است. این شرکا ظاهرا کامکست، ان‌بی‌سی‌یونیورسال و گوگل هستند.

نمایش تبلیغات به عنوان استراتژی جدید تجاری نتفلیکس در حالی ارائه شده است که یکی از فلسفه‌ها و شعارهای اصلی مدل کسب‌وکاری نتفلیکس در زمان راه‌اندازی خود یعنی سال 2007 تماشای سرگرمی بدون وقفه بود. عاملی که یکی از وجوه متمایزکننده این سرویس برای جذب مخاطبان بود.

البته این استراتژی زمانی اعلام شده است که نتفلیکس سالی بسیار سخت را سپری کرده است. علاوه بر تشدید رقابت میان بازیگران حوزه سرگرمی، این کمپانی بزرگ رسانه‌ای در سال جدید بعد از یک دهه برای اولین بار تعداد مشترکین خود را از دست داده است. عوامل مهم در کاهش مشترکین این کمپانی، سرکوب شدید نتفلیکس برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری رمز عبور،  اخراج 150 کارمند و افزایش هزینه برای بخشی از مخاطبان دانست. ساراندوس معتقد است مدل اشتراکی بدون تبلیغات به معنای کنار گذاشتن بخش مهمی از مخاطبانی است که بر این باورند نتفلیکس گران است و ترجیح می‌دهند سرویس‌هایی با نمایش تبلیغات و ارزان‌تر را انتخاب کنند. از این‌رو رید هستینگز یکی از مدیران عامل نتفلیکس با وجود اعتقاد به مدل ساده اشتراکی بیان کرده است که بخشی از مخاطبان به نمایش تبلیغات اهمیتی نمی‌دهند و ترجیح آنان پرداخت هزینه کمتر است. البته این استراتژی ممکن است در کوتاه مدت باعث فروش سهام برخی از سرمایه‌گذاران نتفلیکس شود چرا که نگرانی‌هایی از باب افت قیمت سهام خواهند داشت. توامان نیز ممکن است در بلندمدت منجر به افزایش مشترکان شود. برخی از کمپانی‌های طرف گفت‌وگوی نتفلیکس نظیر ان‌بی‌سی یونیورسال در حال حاضر با رقیب‌های کوچک نتفلیکس در حال همکاری هستند که این خود می‌تواند پیامدهایی را برای بازار تبلیغات دیجیتال داشته باشد. یا گوگل که در حال همکاری با والت‌دیزنی است. البته نتفلیکس تنها بازیگر استریمی نیست که وارد حوزه تبلیغات می‌شود، پیش از این رقیبان این سرویس نظیر هولو، اچ‌بی‌اومکس برنامه‌های مبتنی بر تبلیغات را ارائه داده‌اند. از سویی دیگر دیزنی‌پلاس نیز اعلام کرده است که در اواخر سال 2022 یک ردیف اشتراک با نمایش تبلیغات راه‌اندازی خواهد کرد.

منابع
https://time.com/6175837/netflix-ads-coming

https://www.forbes.com/sites/jonmarkman/2022/06/29/who-wins-when-netflix-finally-shows-ads/?sh=26c141f64426

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *