در آغاز قرن بیست و یکم میلادی و هنگامی که رادیو- تلویزیونهای بزرگ و فراگیر جهانی درحال توسعه شبکههای خود و ایجاد شبکههای مضمونی بودند، شاید کمتر سیاست گذار و پژوهشگر رسانهای می توانست پیش بینی کند که یک کمپانی توزیع فیلم و سریال بر بستر لوح فشرده، روزی با بیش از 200 میلیون مشترک بدل به یکی از بزرگترین بازیگران سپهر رسانهای جهانی شود.
نتفیلکیس که در سال 2007 از سرویس استریم و ویدیو مبتنی بر تقاضای خود رونمایی کرد و 5 سال پس از آن با ارائه خدمات در بریتانیا و ایرلند پای خود را به بازار رسانهای اروپا باز کرد و یک سال پس از آن با آغاز پخش سریال خانه پوشالی به عنوان اولین سریال تولیدی خود آرام آرام در مسیر درنوردیدن سهم تماشای مخاطبان و رقابت با شبکههای تلویزیونی سنتی گام برداشت و طی این سالها با ورود به بازارهای رسانهای منطقهای و ملی از طریق فروش حق اشتراک و تولید محتوای اختصاصی که یکی از آخرین نمونههای آن سریال بازی مرکب است توانسته تا آرایش زیست بومهای رسانهای منطقهای و ملی را دگرگون سازد.
درنتیجه کنکاش و تحلیل آن به منظور درک عمیق سپهر رسانهای رقابتی کنونی برای سیاست گذاران رسانهای امری ضروری است. برهمین اساس، پژوهشکده سیاست گذاری و تنظیمگری رسانه از طریق ایجاد بخش اختصاصی دیدهبان نتفیلیکس تلاش می کند تا با پوشش اخبار و تولید و انتشار گزارش های تحلیلی در موضوع نتفیلکیس، بینشهایی را به سیاست گذاران و مدیران رسانه ای ارائه نماید.
نمایش تبلیغات در سرویس سرگرمی بدون وقفه نتفلیکس
بعد از سالها مقاومت در برابر نمایش تبلیغات بر بستر پلتفرمهای استریم، تد ساراندوز، مدیر اجرایی نتفلیکس اعلام کرد که به زودی نمایش تبلیغات بر
حرکت به سمت بازی برای حفظ بقا
چرایی روی آوردن نتفلیکس و تیکتاک به بازی برای تضمین آینده کسبوکاری خود جنگ سرویسهای استریم روز به روز در حال افزایش است. در ماه
محتوای بومی؛ مزیت رقابتی نتفلیکس
بر اساس پژوهش اخیر موسسه تحقیقاتی امپر، محتوای اروپایی نتفلیکس در چندماه اخیر به سرعت رشد کرده است به طوری که تقریباً در تمام بازارهای
چرا نتفلیکس و کن هنوز درحال دشمنی هستند؟
بعد از یک سال وقفه در برگزاری جشنواره کن به خاطر همهگیری کرونا، این جشنواره با تغییراتی زیاد دوباره برگزار شد. بسیاری از مراسمات مجلل
نتفلیکس در ایران و خاورمیانه؛ مروری کوتاه
ظهور یوتیوب، راه اندازی ای پلیر بی بی سی و تغییر راهبرد نتفلیکس از توزیع پستی به توزیع اینترنتی محتوا در فواصل سالهای 2006 تا
بریتانیا؛ برگزیت و چالش تنظیمگری نتفلیکس
مروری بر مباحثات تنظیمگری نتفلیکس در بریتانیا بعد از خروج از اتحادیه اروپا